Služby

Přehled poskytovaných služeb

Fyzioterapie je jedním z medicínských oborů spadající do komplexní rehabilitace, která se zabývá diagnostikou, léčbou a prevencí pohybového aparátu člověka. Základem kvalitní fyzioterapie je komplexní vstupní kineziologické vyšetření nejen pohybového systému, ale i například neurologického. Po úvodním vyšetření se stanovuje krátkodobý rehabilitační plán a jeho možná konzultace s klientem. Při terapii se využívají fyzioterapeutické metody zaměřené na uvolnění měkkých tkání, protažení či relaxaci svalů, odstranění kloubních blokád. V závěru každé terapie nesmí chybět individuální cvičení s instruktáží klienta pro domácí cvičení.

Manuální lymfodrenáž je jednou z léčebných metod, která napomáhá drenáži (odtoku) mízy z mezibuněčného prostoru do žilního systému. ML je individuální terapie trvající 90 min. (celková 180 min.), která je zaměřená na daný problém. Tato procedura je bezbolestná, nenáročná, pro pacienta zcela pasivní a má zklidňující, sedativní účinek. ML může být jak zdravotní, tak i regenerační. Zdravotní lymfodrenáž je zaměřena přímo na daný problém pacienta, např.: otok dolní končetiny. Regenerační lymfodrenáž se provádí preventivně, většinou u zdravých jedinců jedná se např.: o celulitidu, celková únava, regenerace organismu. U této techniky je důležité nejdříve uvolnit krční regionální uzliny bez ohledu na to jakou část chceme primárně ošetřit!

Dornova metoda je jemná manuální terapie, jejíž pomocí jsou klouby a obratle bezpečně a přesně uváděny zpět do svých původních správných poloh. Dornova metoda se provádí přirozeným a volným pohybem ošetřované osoby. Terapeut používá jemný tlak palců nebo celé ruky. Používají se pouze volné a přirozené pohyby, ošetřovaná osoba se nemusí bát prudkých a násilných pohybů, kdy by mohlo dojít k úrazu. Metoda je bezbolestná. Terapie trvá min. 120 min. i se vstupním pohovorem, vždy se při každé terapii mobilizuje celé tělo, od kyčlí, přes dolní končetiny, páteř a horní končetiny. Pacient se při terapii naučí autoterapii, kterou si poté aplikuje sám doma. Na závěr Dornovy terapie terapeut provede Breussovu masáž na celkové zklidnění těla.

Kinesiotaping je metoda využívaná ve fyzioterapii, sloužící k ovlivňování muskuloskeletárního a lymfatického systému. Jde o nalepení bavlněné barevné pásky, která má elastické vlastnosti, takže jí člověk skoro ani nevnímá. Díky vlnovitému uspořádání lepidla na spodní části tejpu dochází při jeho nalepení k tlakové redukci tkáně, tím se zvětšuje prostor mezi kůží a svaly a dochází k regulaci krevního a lymfatického oběhu. Přes stimulaci receptorů v kůži se zlepšuje funkce kloubů a reguluje se svalové napětí. Jedním z hlavním účinků je účinek analgetický. Kinesiotaping má široké využití nejen u sportovců, ale především u pacientů po úrazech – výrony hlezenních kloubů a kolen, luxace ramen, apod., u pacientů s akutními bolestmi – akutní lumbaga (bolesti zad), přetížení svalových úponů, namožené svaly, ale i u pacientů s chronickými bolestmi – zad, kolen, ramen apod. Kinesiotaping se dá aplikovat i např.: u pacientů s otoky končetin nebo u revmatických pacientů. Životnost tejpu je cca 5 dní, záleží na potivosti kůži a denním režimu pacienta.

Masáž je jednou z nejstarších forem manuální terapie, při které dochází k relaxaci celkového těla a svalů, zmírnění bolesti a stresu, ke zlepšení krevního oběhu aj. Dopřejte si odpočinek formou relaxační masáže částečné či celkové. V rámci každé masáže je zahrnuto i baňkování.